torsdag 15 januari 2015

Fotografera mera

Jag har inte använt min kamera mycket alls de sista månaderna. Det vill jag ändra på! 2015 får bli året när jag fotograferar mera. Inte bara vardagsfoton utan jag vill utvecklas mer och lära mig att utnyttja kamerans inställningar mer som exempelvis ISO och vitbalans, vilket jag inte kan så mycket om. Jag vill också fota mer i camera-raw och lära mig mer om redigering i Lightroom och kanske även Photoshop. Jag har en liten plan för detta som ser ut såhär:



1.       Jag ska vara med på alla fototrissar (http://fototriss.blogspot.se/), fota i RAW och redigera de 3 bilder jag tar på temat
2.       Jag har inspirerats av olika fotoutmaningar och har knåpat ihop en egen lista där jag ska fota (med RAW) efter ett bestämt tema varje månad och redigera bilden/bilderna
3.       Jag ska göra en fotobok i månaden så att bilderna finns att titta på.
 

 Min egen tema-lista för 2015 ser ut såhär:


Januari: Close up
Februari: Tre i rad
Mars: Svart och vitt
April: Färgglatt
Maj: Nytt
Juni: Grodperspektiv
Juli: Vägar
Augusti: Idylliskt
September: Kvinligt/manligt
Oktober: Rörelse
November: Ett motiv ur tre vinklar
December: Hemma

 Jag känner mig inspirerad :)

Den ständige fotomodellen Clifford


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar